dijous, 11 de juliol del 2024

Avui fa 30 anys: Voodoo Lounge - The Rolling Stones. 1994, un gran any per a la música

 
 
Que la màquina continuï rodant

Just quan començo a escriure aquest article em queden dos dies per pujar-lo al blog i sento que no sé fins a quin punt puc aportar-hi quelcom a aquesta gran banda. Mmmm, ja ho tinc, escriuré la meva història paral·lela amb el Jagger i companyia. El meu primer record d'escoltar un tema dels Stones segur que va ser per la ràdio o la televisió i la cançó no cal dir-ho, havia de ser el "Satisfaction", que per a mi, sempre m'ha impressionat el riff inicial d'en Richards, aquest fuzz té quelcom que t'enganxa, que va més enllà, no sé si és la pura essència del rock, quelcom etern i vibrant. La meva segona immersió en el seu món va ser a través del programa de TVE, "Pleitaguensam", on per a la capçalera utilitzaven imatges del "Undercover by the Nigth" i que jo mateix vaig comentar el videoclip (➜ AQUÍ).
Però el temps en què m'hi vaig introduir més a fons va ser en l'any 1989, quan van llançar el Steel Wheels i el Jordi Tardà en va fer un seguiment més que exhaustiu a través del seu programa de ràdio i també, les seves cròniques a la revista Popular 1, inclòs vaig tenir l'oportunitat d'anar a un dels dos concerts que van fer l'any 1990 a Barcelona i que en vaig desaprofitar l'oportunitat. I arribem a l'any 1994, amb aquest àlbum, que personalment no vaig escoltar fins anys després. A la contra d'algunes opinions, considero el Steel Wheels un disc millor i on es capten de lluny les bones vibracions de la gravació després que els dos caps principals de la banda enterressin les destrals de guerra, es deixessin de collonades i fessin el que millor saben fer i és fer de Stones.
D'aquest disc, destacaria la triada inicial, on es nota que la màquina engega amb les revolucions fins a dalt, amb el Jagger comença llençant floretes i la canya també, a la seva pròxima conquesta.

Love Is Strong - The Rolling Stone
 
"You Got Me Rocking" és una declaració total del superpoder que tens quan el rock és el centre de la teva vida, tant si ets un carnisser, un escriptor en hores baixes o com si ets un rolling stone.
 
You Got Me Rocking - The Rolling Stones
 
Si no estic errat, en Richards explica que estava en una barbacoa quan va veure volar guspires i això li va servir d'inspiració per fer aquesta tonada, coses que sols un geni com en Kizz  li pot passar pel cap.
 
Sparks Will Fly - The Rolling Stones
 
A partir d'aquí, l'àlbum perd pistonada, això no exclou que hi hagi bons temes i sigui camp per experimentar, per introduir instruments inusuals com el clavecí a "New Faces" o vents a "Brand New Car".
The Rolling Stones, també en l'any 1994 fent-se amb un espai i amb la màquina ajustada i rendint a la màxima eficiència.
 
Moon Is Up - The Rolling Stones

2 comentaris:

Bifurca ha dit...

Voodoo Lounge és un àlbum que per mi ha guanyat amb el temps. Té bones cançons encara que també una mica de palla pel meu gust. Sempre és un plaer, però, tornar i redescobrir-lo perquè un disc dels Stones sempre té espurnes de grandesa. Hahaha, jo si vaig estar a l'estadi Olímpic al 90 i també a Montpeller el 95 a la gira de Voodoo Lounge. Salutacions , company.

Nahim de Forvik ha dit...

En efecte, Bifurca, és un àlbum amb bones cançons i que guanya amb les escoltes. Has sigut afortunat en veure els Stones. Jo crec que vaig fer bé en no anar-hi, perqué coneixia temes, però no al nivell d'avui, en que se molt més de la seva discografia. I es que a mi m'agrada anar a una concert amb la lliçó apresa i sabent quines cançons escolto. Mercès per llegir-me i comentar-me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...