dimarts, 30 d’abril del 2024

No, el rock no ha mort, llondros! Sólo quiero rock and roll - Carcoma

El passat mes de febrer, arran de la publicació d'un tema en què es cridava que el rock havia mort, vaig dir al Facebook que des de EL PROFETA ESTUDIANT hi hauria una resposta i avui és el dia.
No sé quantes vegades s'ha volgut matar el rock, no sé si per avorriment, per repulsió, pel que representa o ves a saber per a què i per descomptat que no ho aconseguiran ni en els seus somnis més salvatges. Servidor, d'ençà que vaig néixer en els llunyans i mítics 60 l'ha escoltat tota la vida i naturalment i faltaria més, amb respecte i admiració cap a altres músiques i estils musicals, encara que aquestes altres músiques en un primer moment no les entengués o no m'agradessin, però que ara, després d'uns anys, la majoria de música que escolto té el meu respecte, perquè l'he estudiat, l'he escoltat i sé el que costa compondre-la, interpretar-la, fer-la viva i mantenir-la. El que no és acceptable és matar per la cara un estil, un corrent musical, un vessant per escoltar. Amics i amigues, el rock no només ha sigut unes notes en una guitarra o en una bateria, el rock va canviar la música, la cultura i també, de com es contemplava la vida. Jo em pregunto, això es mereix morir i per què? Us imagineu a un músic de jazz pregonant als quatre vents que la sardana ha mort? O que un corrent pop cridi a què desaparegui la música tradicional i folk? O que els cantants de ska enviïn a la foguera els violins i les celestes perquè són productors de música clàssica desfasada? Collonades per un tub, prejudicis a tones i molt poc respecte cap a músics, melòmans i molta gent implicada en una música que clar i català va canviar el món. I des del meu altaveu, defensaré el rock, el pop, inclòs estils que personalment no m'entusiasmen, però que es mereixen que visquin pels segles dels segles. SALUTACIONS I ROCK AND ROLL!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...